2010. február 21., vasárnap

Az APEH igazolásokat formanyomtatványok igénybevételével lehet kikérni, ergo, ha a nevezésben meghatározza a kiíró szerv, hogy milyen számú nyomtatványon kikért igazolást fogad el, nincs, és nem lehet vita, hogy mi elfogadható és mi nem.
A határidő pedig határidő!
Mindenkinek egyformán ugyanaz kell legyen, persze, ha pontosan és egyértelműen van meghatározva, és ha a kiírásért felelős személy nem felejti el megnézni előzetesen a naptárat, hogy ne konzekvensen hétvégére essenek a teljesítendő határidők, újabb vitára okot adva ezzel.

Azzal kapcsolatosan pedig, ha az illetékes nem tudja, hogy mi az APEH-VPOP együttes igazolás pontos alaki, formai tartalma és az igénylési lap kódja, akkor talán célszerű egy adótanácsadótól előzetesen szakvéleményt kikérni némi tanácsadói díjért, ami arányaiban „olcsóbb”, mint a renomé elvesztése, vagy a pártatlanság megkérdőjelezése az esetleges viták során.

Na és ha a kiírt határidőknél tartunk, „idézet” néhány „gyöngyszemből”:

  • Versenykiírás: (2010.01.11) (DIV I. és DIV II. kiírásban is azonosan)
    „4. Bajnokságon való részvétel feltételei: (második bekezdés)
    - Nevezési díjat határidőre, legkésőbb 2010. március 20-ig megfizeti a MAFSZ bankszámla számára.”

    Nevezési lap - tájékoztató: (2010.01.11) (második oldal)
    „A MAFL divízió II. osztály bajnokság nevezési díjáról, ez által a nevezet csapatok létszámáról a MAFSZ VB. ad e-mailben tájékoztatást az érintett csapatoknak 2010. február 10.-ig.
    A bajnokság nevezési díját két részletben, számla ellenében kell, banki átutalással a MAFSZ számlaszámára (……..) kell eljuttatni.
    A nevezési díj első részletének (50%) beérkezési határideje: 2010. február 28. (vasárnap!)
    A nevezési díj második részletének (50%) beérkezési határideje: 2010. március 18.”


    Na, akkor most mikor is van a fizetési határidő? …és tudja valaki, hogy pontosan mennyit is kell fizetni?

  • A DIV II. 2010. január 11-én a szövetség web oldalán közzétett, majd január 12-én módosított versenykiírásában a nevezési lap megküldésének határideje 2010. február 28. volt, majd azt a január 15-én közzétett módosításban, január 31-re változtatták meg, minden külön felhívás nélkül, már ami az esetleges tévedést és annak kijavítását illeti, csak az vette észre, aki figyelmesen végig olvasta, immár harmadszor a kiírást. Ha nem vagy kellően figyelmes, már le is csúsztál a határidőről, és ha nem mentesz ki mindig mindent, amit elolvasol, akkor még bizonyítani sem tudod az igazad.

Csupán egy „költői” kérdés: ha a szövetség „gondban” van a határidők megállapításával, akkor mi várható el a tagszervezetektől azok betartása kapcsán?


A szövetségnek véleményem szerint végre fel kellene ismernie, hogy egy országosan minimum 1000-1200 embert megmozgató szervezetet nem lehet megfelelő szakemberek alkalmazása nélkül irányítani, fenntartani, és csupán „önkéntes társadalmi munkásokkal” elvégeztetni a feladatokat. Mert el kell ismerni, a feladat és a felelősség nem kevés, még ha „csak” amatőr sportról is van szó. A tagszervezeteknek pedig tudomásul kell venni, hogy nekik, a befizetett tagdíjaikból kell a működtetéshez a feltételeket, - legyen az eszköz, vagy humán erőforrás - megteremteni, ha profi működést várnak el a szövetségtől.

Még egy igen fontos ténybeli tévedést célszerű tisztázni:
A szövetség jelenleg nem szakszövetség, mint ahogy azt sok helyen publikálok írásaiban olvastam, hanem országos sportági szövetség (nagy különbség!!!)

A február 26-i közgyűlés hivatott megszavazni, jóváhagyni az alapszabály módosításával, hogy a következő "lépcsőfokra”, az országos sportági szakszövetségi (magyarországi és nemzetközi szinten versenyengedélyezési kizárólagosságot biztosít) szintre lépésének bejegyzését kérhesse a szövetség, amely átminősítés lényegesen több szabályt és feltételt állít majd a jövőben a tagszervezetek elé is a sporttörvény rendelkezései szerint.

Megjegyzem: a mostani titulus, az országos sportági szövetség nyilvántartásba vételi eljárása, több mint egy évig tartott, az előírások és hiánypótlások nehézkes teljesítése, főleg néhány tagszervezet késlekedése miatt (Akkor a magasabb követelmény rendszer teljesítése vajon mennyi ideig tart majd?)

A szakszövetségi titulus, a sok plusz szabály mellett ugyan lényegesen több állami támogatási lehetőséget (pénzt!!!) jelent, azonban a jelenlegi magyar amerikai foci körül kialakult, nem éppen rendezettnek mondható állapotokat ismervén, ez igen csak idő előtti és szerintem annyit jelent, egy hasonlattal élve, hogy a szövetség úgy épít házat, hogy először a tetőt építi meg, az alapot és a szerkezetet, majd menet közben kívánja a tető alá rakni (???)


Az új alapszabály tervezet (amelyet jelenleg - értehetetlen módon- hétpecsétes titokként kezel a szövetség) tagfelvételi rendszere, pedig nem más, mint a szövetség (mármint: az országos sportági szakszövetség) „zártkörű klubbá” alakításának kísérlete, és példanélkülinek mondható, tucatnyi neves, olimpia sportágban is résztvevő szövetség tagfelvételi gyakorlatával, szabályozásával összehasonlítva.

A titkolózás pedig azért is érthetetlen, mert ha egy sportegyesület vezetője (elnöke) helyesen akar eljárni, akkor legalább az elnökségének tagjait (minimum 2-4 fő), de főszabályként a tagságát is (minimum 10 fő) tájékoztatnia kell az őket is érintő a szövetségnél tervezett, bevezetendő változásokról és együtt kell dönteniük, hogy azt megszavazzák-e, vagy sem.


Egy kis matek: A jelenlegi 25 (ha jól tudom) tagszervezet esetében

  • elnökségi tagok 25 x 2-4 fő = 50-100 fő
  • minimum tagság 25 x 10 fő = 250 fő


… és ahogy a közmondás mondja: amit két ember tud, az már nem titok.

Na és ezek után még fegyelmi eljárással megfenyegetni azt a vezetőt, aki helyesen akar az általa képviselt szervezet tagságával szemben eljárni… ezt már nem is minősíteném.

Véleményem szerint: nem az új tagok felvételét kell ellehetetleníteni, hanem a sporttörvény és a szövetség hatályos szabályait kell betartani és betartatni, kivétel nélkül már tag és újonnan felvételét kérelmező sportszervezettel és nem lehet helyt adni semmilyen formában az újabb és újabb egyenlő, egyenlőbb és még egyenlőbb mércével kezelt helyzeteknek.

A szabályok mindenki (szövetség és tagszervezetek) általi konzekvens alkalmazásával, betartásával pedig nem lett volna és nem lesz lehetősége egy egész csapategységnek sem a kiválásra és új csapat létrehozására, amely helyzettől most utólagosan akarja a szövetség megvédeni jelenlegi tagjait.


(...elnézést, ha kicsit hosszú lett, de az elmúlt napokban, hetekben sok dezinformációt olvasva megállíthatatlanul "kibugyogott" a véleményem)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése